כיני יונים




כיני יונים – סכנה לבני אדם

אני זוכר את ימי הילדות שאמא לקחה אותי למקלחת, שמה על הראש שלי מרגרינה ורוזמרין ואמרה לי לעמוד חי שעה בתקווה שזה יחסל את הכינים שהיו לי.
אני זוכר את הסבל הגדול של מסרק הכינים שביחד עם הכינים לקח חלקים המקרקפת שלי.
שמעתי שיש לכלבים וסוסים ופרות קרציות, אבל הייתי בטוח שכינים שמרו את עצמן במיוחד לבני האדם. ברגע אחד כל עולמי התהפך שגיליתי שלא פחות ולא יותר ליונים יש כינים! מה שעוד הפתיע אותי הוא מה הכינים האלה יכולות לעשות לי או לילדים שלי.

בואו נתחיל בקצת מידע על התגלית המרעישה הזו.
כיני יונים הן קטנות מאוד מאוד, למעשה קשה לראות אותן. הן מטיילות על קירות הבית ומחפשות אחד איזשהי בעל חיים – לרוב ציפור, שממנה הן יוכלו למצוץ דם. הצבע של הכינה הוא שקוף, אבל כאשר היא עוקצת ומוצצת את הדם צבעה ישתנה לכתום ואף אדום.
הכינים נמצאות מתחת לכנפיים של הציפור או היונה. הן עוברות ממקור למקום באמצעות היונים. חלק מהכינים עוברות אל הקן שבו יש ביצים וכאשר הביצה בוקעת הן עוברות לגוזל אבל חלק נשארות בקן גם אחרי שהגוזל עוזב.

איך זה רלוונטי לנו - בני האדם? האם כינה שגודלה כחצי מראש הסיכה יכולה להזיק לנו  או להגיע אלינו בכלל?
בפשטות כן.
ברגע שאין לכינת היונה מקור דם היא תחפש איזשהו בעל חיים, והיא תיכנס לתוך אזור המגורים של האדם ותחפש לעקוץ את האדם כדי למצוץ ממנו את הדם.
עקיצה של כינת היונה באמצעות הריר שלה יכולה להוביל לפריחה בכל הגוף וללא טיפול רפואי אף לשלשולים קשים והתייבשות כמו כן לדלקת עניים שעלולה להפוך לדלקת ריאות.
למה ריר זה גורם את כל הבעיות האלו? כינת היונה "מארחת" חיידקים ווירוסים שונים.
דברים משמחים אלו עלולים לקרות לנו או לילדנו בגלל היצור הקטן הזה שיוני העיר מחזיקות בו בשכיחות לא נמוכה.

לכן אני ממליץ לחכות עם הרוזמרין והמרגרינה ופשוט לדאוג שיונים אלו וכיניהן לא נמצאות בטווח הבית שלנו כדי שנוכל להמשיך לחיות בהנאה ובביטחון, ובלי שום דאגה מאיזו כינה צרורה.

עם אתם מעוניינים במרחיק יונים מקצועי לחצו בקישור הרחקת יונים


ליצירת קשר ולקבלת יעוץ טלפוני עם מרחיק יונים מקצועי התקשרו 052-2936776  מרק



קישורים למאמרים נוספים שעשויים לעניין אותכם



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הרחקת יונים

רשת להרחקת יונים

רשת שקופה להרחקת יונים