הרחקת נמלים


נמלים



בעולם ישנם זנים שונים של נמלים והן נמצאות כמעט בכל מקום בעולם. הן בעל חיים מעניין מאוד, בעל ארגון חברתי ואף יחסים עם מינים אחרים של בעלי חיים. אך כמו תמיד אלו הם דברים שאנו מעדיפים לראות בערוץ המדע ולא אצלנו בבית או בגינה. כולנו מכירים את שיירות הנמלים המגיעות בעקבות שאריות מזון ורוצים להימנע מהן ומחפשים אחר דרכים להרחקת נמלים.

בעבר רוב האנשים התמודדו עם נמלים בשיטות ביתיות ובאמצעות קוטלי חרקים והנמלים לא נחשבו למטרד כל כך גדול. אך הבעיה החמירה בעקבות פלישת מין חדש לישראל - נמלת האש הקטנה. רבים מזני הנמלים עוקצים אך נמלת האש הקטנה גורמת לעקיצות טורדניות במיוחד היוצרות תחושת צריבה אשר עלולה להימשך כמה ימים. במקרים של רגישות ובעיות אלרגיה התופעות עלולות להיות קיצוניות ודורשות טיפול רפואי, ואפילו ישנה סכנת חיים! בעקבות פלישתו של מין זה עלה הביקוש לשירותים של הדברת נמלים.

כיצד מתבצעת הדברת נמלים

הרחקת נמלים מתחילה קודם כל בסריקה של האזור כאשר המטרה היא מציעת הקן של הנמלים. על מנת להיפטר מהנמלים המטרידות חייבים להדביר את הקן כולו. שימוש בקוטלי חרקים הממיתים את הנמלים באופן מיידי אינו יעיל מכיוון שעדיין נשארות נמלים בקן והמלכה ממשיכה להטיל ביצים. כמו צבא מאורגן במהרה אוכלוסיית הנמלים תשתקם ותחזור להטריד. נטרול קן הנמלים הוא דבר הכרחי לצורך הרחקת הנמלים.

מדבירי חרקים לעתים משתמשים במספר אמצעים במקביל על מנת להדביר את הנמלים וכאשר מדובר בנמלת האש הקטנה יש צורך בפעולות דקדקניות במיוחד.

שימוש בגל הדברת נמלים- אחד האמצעים היעילים להרחקת נמלים, המתאים מאוד לשימוש ביתי הוא הגל. מדובר בפיתיון רעיל בדמות גל המושך את הנמלים ומרעיל אותן. חומר זה הוא בעל רעילות נמוכה לבני אדם וחיות מחמד אך הוא קטלני עבור הנמלים ונחשב בטוח לשימוש ביתי. גל זה מאפשר הדברה לטווח רחוק בגלל שיטת העבודה המיוחדת שלו. גל זה אינו קוטל את הנמלה במקום, אלא מאפשר לא לשאת את הרעל בחזרה אל הקן שם הוא יפגע בעוד נמלים ובכך יביא להשמדת קו הנמלים.

שימוש בגרגירים - ישנם גרגירים להרחקת נמלים הפועלים באופן דומה לגל. גם זהו פיתיון רעיל אותו הנמלים נושאות אל הקן והוא פוגע בשאר הנמלים והמלכה. חומרי הדברה אלו עושים שימוש ב IGR, כלומר חומר כימי המשבש את מחזור החיים של הנמלים ומונע מהרימות להגיע לבגרות. כל משיגים השמדה יעילה של קן הנמלים.

מלכודות נמלים מלכודת לנמלים- שוק תוכלו להשיג גם מלכודות נמלים. למעשה אלו הן אינן מלכודות אלא סוג של תחנות האכלה בהן נמצא הפיתיון הרעיל אותו הנמלים לוקחות בחזרה אל הקן. כלומר גם פתרון זה עושה שימוש באותה השיטה כמו הפתרונות האחרים שהוזכרו.




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הרחקת יונים

רשת להרחקת יונים

רשת שקופה להרחקת יונים